2013. február 19., kedd

"Helyi, szezonális, emberközeli..." - Interjú Sárdi Dániellel


Legújabb tanárunk, aki igazából már régóta a csapatunk tagja, csak többnyire csapatépítő tréningeket tartott vagy azokon segített ki, Sárdi Dániel. Újonnan indult tavaszi-nyári félévünkben igen sok órája lesz a hétköznapi vacsorák újragondolásától kezdve a befőzés, lekvár készítés rejtelmeibe is be fogja avatni az óráira látogatókat. 

Danival készítettünk egy interjút, hogy jobban megismerjétek!


MF: Bemutatnád magad röviden, hogy mivel foglalkozol, mit csinálsz, mit kell tudnunk rólad?
SD: Repeta Lakásétterem alapítója és chéfje vagyok. Jelenleg a lakáséttermen túl a prezi.com munkahelyi bisztrójának helyettes vezetője vagyok.

MF: Hogyan kerültél kapcsolatba a főzéssel, mi volt az első élményed?
SD: Egyszercsak észrevettem, hogy mindig a konyhában találom magamat. Talán az volt az első élményem, hogy vendégek voltak nálunk, lehettem 8 éves és kávét szolgáltam fel nekik, nagyon "alaposan". És nagyon élvezték. Meg én is.

MF: Mikor döntöttél úgy, hogy szakács leszel?
SD: Valójában (végzettségemet tekintve) nem vagyok szakács... Úgy hívom magam, hogy profi hobbi szakács vagyok.


MF: Ki és mi inspirál egy új étel megalkotásánál?
SD: Fontos, hogy kinek főzök, de még fontosabb az alapanyag. Mindig látnom kell miből fogok főzni, lehetnek terveim, de a végső inspirációt az alapanyagok adják meg.

MF: Mi az étel filozófiád, ha van ilyen?
SD: Nem csípem az ipari dolgokat, szeretem tudni ki szüretelte a paradicsomot, amit be fogok főzni, szeretem tudni, hogy hívták a disznót, aminek a sonkáját eszem. Helyi, szezonális, emberközeli, talán ez a filozófiám.

MF: Gyerekként mi volt a kedvenc ételed? És most?
SD: Mindig szerettem szinte minden ételt. Gyerekkoromban mindig arra vágytam, hogy egy egész grillcsirkét megehessek egyedül. Aztán ez szerencsére soha nem valósult meg. Nagyon szeretem a céklát, a spenótot, a sóskát, kedvencem a bárányborda, és a jófajta halak.


MF: Mi az az öt dolog, ami mindig megtalálható a kamrádban?
SD: Paradicsomlé, lekvár (saját befőzés), liszt, olaj, só, ezekből sokféle jó kaját tudnék csinálni.

MF: Gyors vacsora ötlet?
SD: Nálunk otthon nagy kedvenc a falafel salátával, pitában humusszal. Igaz rá kell készülni, de fél óra alatt befejezhető, ha előtte jól felkészültünk.

MF: Mire számíthatnak a hallgatók, cheftanoncok; mit fognak tanulni tőled az óráidon?
SD: Elsősorban azt, hogy ne görcsösen készítsük az ételeket, abból semmi jó nem sül ki. Legyünk lazák, kreatívak, érezzük az ételeket, az anyagokat és persze tartsunk be néhány alapvető szabályt.

***

Dani órái:

Hétköznapi vacsorák újragondolva
2013. február 25., 18:00-21:00
Az óra tervezett menüje: Takarítsuk ki a hűtőt leves (téli zöldségleves, csirke alaplével, mexikói és marokkói ízvilággal), Waldorf saláta újraértelmezve (maradék sült húsok felhasználása), Zöldség croquette (maradék főtt zöldségek felhasználása), Varga béles (maradék cérnametélt felhasználása), vaníliamártással.

Főzzünk be együtt!
2013. március 21., 18:00-21:00
2013. április 18., 18:00-21:00
2013. május 11., 14:00-17:00
2013. június 8., 14:00-17:00

Dani óráira regisztrálni weboldalunkon tudtok.

Nincsenek megjegyzések: