2011. október 6., csütörtök

Gasztroblogger konferencia Londonban

Egyik kuktánk, Zizi részt vett egy gasztroblogger konferencián Londonban 2011 augusztusában. Igazából nem is egy, hanem Európa legnagyobb gasztroblogger konferenciáján, a Food Blogger Connect-en. Őt faggattuk az élményeiről, tapasztalatairól.

MF: Honnan, hogyan jött az ötlet, hogy elmenj erre a konferenciára?
Z: Ebben az évben rendezték meg harmadjára ezt a konferenciát. Már tavaly is gondolkodtam rajta, hogy elmegyek, csak akkor az utolsó pillanatban jutott el hozzám az infó, így már az útiköltség is drága lett volna, szóval úgy döntöttem, hogy jövőre fogok belevágni. Feliratkoztam egy várólistára, hogy ha megvan az időpont az elsők között értesítsenek, ugyanis a fotós workshop létszáma tudtam, hogy limitált lesz. Néhány hónappal később megkaptam az értesítést, jelentkeztem, kifizettem a regisztrációs díjat és már nem volt visszaút. :)

MF: Volt-e rajtad kívül magyar a konferencián?
Z: Nem. Én voltam az egyedüli és az első, aki képviselte Magyarországot. Remélem ez jövőre változni fog! :) Sokan voltak egyébként Európából (Olaszország, Németország, Görögország, Oroszország, Hollandia, Kazahsztán, Franciaország, Nagy-Britannia, stb.) ezenkívül néhányan érkeztek a tengerentúlról is, valamint Dubai-ból.

MF: Milyen volt a három nap hangulata?
Z: Nagyon jó. Folyamatosan ettünk és ételekről beszéltünk a szakmai dolgokon kívül. Voltak a konferenciának szponzorai, akik sok-sok finomságot (kecskesajt, csokoládé, olívabogyó, bor, kávé, tea, péksütemény, stb.) biztosítottak a résztvevőknek a konferencia ideje alatt folyamatosan. Jó volt találkozni azokkal, akikkel már egy ideje kommunikáltam a Twitteren vagy a blogokon keresztül. Persze sok új bloggerrel találkoztam, akik eddig ismeretlenek voltak számomra. Számtalan új barátság köttetett, aminek hála épp a napokban járt nálam az egyik blogger, Sarka, én pedig hamarosan megyek Toszkánába meglátogatni Giulia-t két másik bloggerrel.

MF: Mi volt a legnagyobb élmény számodra?
Z: Azonkívül, hogy sok barátot találtam, a legnagyobb élmény az volt, hogy találkozhattam egyik legnagyobb példaképemmel, akinek a blogjába már évekkel ezelőtt beleszerettem. Ő, Béa, a La Tartine Gourmande blog szerzője. Fantasztikus volt az ételfotós-styling workshopja, nagyon sokat tanultam tőle. Béa nagyon tehetséges, közvetlen, barátságos, volt lehetőségem vele beszélgetni jó néhányszor.

MF: Szakmailag mit jelentett neked ez az út?
Z: Jaden Hair-nek, a Steamy Kitchen blog szerzőjének, mindhárom nap volt előadása. Nagyon jól lehetett őt érteni és hihetetlen inspiráló személy, lenyűgöző az előadó stílusa. Nemhiába épített már egy hatalmas business-t saját magából. A konferencia alatt folyamatosan azt éreztem, hogy ha hazamegyek azonnal megteszem azokat a lépéseket, amelyek fontosak számomra. Rengeteg ötletet, tippet kaptam, hogy mit kell megváltoztatnom a blogomon, hogyan találjam meg a "saját hangomat", hogyan készítsek videót, hogyan építsek kapcsolatokat, hogyan írjak helyesen receptet, stb.

MF: Ajánlod a konferenciát bloggereknek?
Z: Mindenképpen. A konferencia nyelve angol, szóval angolul érdemes beszélni és csak így nekivágni a következő konferenciának, ami valószínűleg megint Londonban lesz 2012 júniusában.

Íme egy főző demo videó, amely a konferencia második estéjén készült nagyon jó hangulatban...



Részletes beszámoló hamarosan Zizi blogján olvasható.


2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Lett volna magyar előadó! Studer Veronikát, az Édes és Keserű blog szerzőjét vendégelőadónak hívták a konferenciára, de várandósága miatt végül nem vállalta...

Chef Maki írta...

Igen, tudjuk. Zita beszélt is a szervezőkkel, hogy ha lesz rá lehetőség, hívják meg jövőre is Veronikát előadónak.