2011. június 6., hétfő

Kérdezz-felelek Verbovszky Gabival

Kérdezz-felelek játékunk következő fordulójában Verbovszky Gabit faggatuk főzésről, konyhai bakikról, kedven ételekről.


1. Gyerekként mi volt a kedvenc ételed?
Kenőmájas. Los Angelesben születtem, de Clevelandben, Ohioban nőttem fel. Magyarországon kívül Cleveland városában élt a legtöbb magyar, bevándorlók és a következő generációk is. Volt egy fedett piac, ahol sok magyar árus is volt. Minden szombaton anyukámmal és nővéremmel együtt kora reggel elmentünk a piacra, hogy anyukám bevásároljon mindent, amit aztán vasárnap megfőzőtt a következő hétre. A bevásárlás után együtt a kocsiba ültünk és előszedtük a friss bucit és mindenki mással töltötte meg, nekem a kenőmájas volt a kedvencem.

2. Mi volt az az étel, amit legelőször önállóan elkészítettél?
Rizs. 8 éves voltam és nekem jutott a családban a feladat, hogy minden nap megfőzzem a köretet. Mint mindennek, ennek is megvannak a trükkjei és én az elején bizony többször odaégettem a rizst, mivel anyukám úgy mutatta meg, hogy először pici olajon megpírítjuk, majd utána eresszük fel vízzel. A pirítás eleinte nekem olykor túl jól sikerült…

3. Mi volt a legfurább, legérdekesebb étel, amit eddig valaha ettél és hol?
Az egyik barátnőm Szingapúrban született és egy fél evvel ezelőtt meghívott egy szülinapi ebédre egy maláj étterembe, Chicagoban. A kedvenc ételem teljes kiszárított szardella volt földimogyoróval, csípős paprikával, szójaszószban megforgatva.

4. Mit ettél ma legutoljára?
Szárított borsólevest sárgarépával, babérlevélel, árpával.

5. Melyik az az étel, amit egyáltalán nem szeretsz?
Nem szeretem a padlizsánt.

6. Mi az az öt dolog, ami mindig megtalálható a kamrádban?
Tengeri só, csúcs minőségű olívaolaj, ume ecet, babérlevél,  pirított szezámmag.

7. Melyik az a konyhai eszköz, amely nélkül nem tudnál élni?
Tudjuk jól az őseinktől, hogy sokminden nélkül lehet élni és főzni, amit ma használunk, de ha egy dolgot választani kell, a jó minőségű kukta (WMF vagy Sicomatic/Silit) nekem a legfontosabb.

8. Mi volt a legfinomabb étel, amit utoljára ettél és hol?
Somlón, Györgykovács Gyöngyi főztje, tavaly nyáron.  Nála minden finom, a tócsnija pedig egyenesen egy költemény.

9. Édes vagy sós étel?
Sós.

10. Tea vagy kávé?
Kávé.

11. Keserű vagy tejcsoki?
Keserű.

12. Sör vagy bor?
Bor.

13. Hány szakácskönyved van?
Minimum ötszáz, de annál biztos több. (Wow, ez már valami - a szerk.)

14. Melyik a legviccesebb konyhai "baleseted" (rosszul sikerült étel)?
Étel ügyben szerencsére nem voltak nagy "baleseteim", a legemlékezetesebb konyhai bakim az idővel kapcsolatos. Egy 15 fogásos Valentin-napi vacsorát készítettem 25 vendégnek és sokminden kész volt, de egyszer csak láttam, hogy mindjárt nyitunk és nekem egyszerre kellene terítenem és elvégeznem az utolsó simításokat három fogáson is! No ez az, ami nem sikerülhetett volna, de a szerencse az egyik vendég házaspár korábban érkezett, a férj pedig azonnal átlátta a helyzetet, kötényt kötött és gyönyörűen megterített, sőt később úgy döntött, hogy nem ül asztalhoz, hanem a szintén beugró pincér férjemmel együtt kiválóan felszolgálta a makrobiotikus vacsorát, ami végül nagyon jól sikerült.

15. Honnan szerzel inspirációt?
Sokszor gondolok anyukámra, meg az elhunyt női rokonaimra, akik friss, jó minőségű alapanyagokat használtak és szépen tálaltak.

16. Ki tanított meg főzni?
Anyukám tanított meg. Mivel Anyukám egész nap tanított, szüksége volt arra, hogy mire hazajött, a vacsora el legyen készítve.

17. Honnan szerzed be az alapanyagaidat?
Farmer piac, Whole Foods, Kushi Intézet vagy Goldmine online.

18. Mindennap főzöl?
Igen mindennap.

***

Gabi órái:
Makrobiotikus, vegán egészséges édességek - 2011. július 1., 18:00 - 21:00
Kezdő makrobiotika és gyógyító konyha - 2011. július 2., 10:00 - 13:00 
Haladó makrobiotika, vegán nemzetközi ízek - 2011. július 2., 15:00 - 18:00 
Egészséges táplálkozás nőknek - 2011. július 3., 10:00 - 13:00

Nyári akciónk keretében - amely június 15-ig tart - 10% kedvezményt kaptok, ha bármelyik két órára jelentkeztek!

Gabi óráira weboldalunkon tudtok regisztrálni.


Nincsenek megjegyzések: