2011. január 24., hétfő

Interjú Kaldeneker Györggyel

Szeretnénk nektek bemutatni egyik vendégtanárunkat, Kaldeneker Györgyöt, aki tavaszi szemeszterünkben tanítja majd a Makifood cheftanoncait izgalmas óráin. Készítettünk egy mini interjút Gyurival, hogy jobban megismerhessétek őt.


MF: Bemutatnád, hogy mivel foglalkozol? Mit kell tudnunk rólad?
KGY: Szakács vagyok közel harminc éve, és ezt a szakmát művelem ma is. Főzési tudásom megosztom a médián keresztül sok emberrel. Így lehetőséget biztosítva, hogy azokat a sikeres ételeket, amit én készítek sokan ki tudják próbálni, és ezzel örömet szerezzenek vendégeiknek, családtagjaiknak.

MF: Emlékszel rá, hogy mikor főztél először és mit?
KGY: Már kiskorom óta izgat a konyhában való ténykedés. Az első étel, amit készítettem egy bableves volt. Nagymamámmal voltunk otthon, és ő minden pénteken azt főzött. Volt egy pici füles zománcos fazék, amibe én mindent beletettem, ami a leveshez kellett. Együtt főtt a nagyfazékkal, majd a nagyi berántotta. Ahhoz még nem értettem.

MF: Mikor döntötted el, hogy szakács leszel?
KGY: Már a fent említett időben eldöntöttem, hogy szakács leszek. Bár még nem nagyon tudtam, hogy ez a szakma mivel fog járni. Gyermekként ezt nehéz felmérni, de azt hiszem jobbat nem választhattam volna. A tanulóévek siralmasak voltak, nehézkes bejárás az iskolába, régimódi konyha ahol tanultam, szóval sok lehetőségem nem adódott az igazi szakma elsajátítására. A későbbiekben már fiatal felnőttként tanultam meg nagyon sok mindent, ekkor ismerkedtem meg az újdonságokkal is.

MF: Mi az étel filozófiád?
KGY: Hiszem és tudom, hogy mindig a legegyszerűbb dolgok a legjobbak. Ezt a főzés során is sokszor hangsúlyozom. Bár azért nem hagyom annyiban a dolgokat, van egy furfang és technika, amivel a legegyszerűbb ételeket is fel szoktam dobni. Ettől lesz eltérő, különleges az én főztöm. Pazarló használója vagyok a friss fűszernövényeknek, amelyekkel egy újabb ízvilágot ismertethetek meg. A korszerű, egészséges ételek készítőjének tartom magam. Szeretem a hihetetlen, a meglepő alapanyagok párosítását. 

MF: Milyen órákat fogsz tartani a Makifoodnál? Mivel várod a tanulni vágyókat?
KGY: A Makifood óráin megpróbálok a kedvenc receptjeimből válogatni, amikkel én már sok sikert zsebelhettem be. Terítékre kerülnek majd a spárgás ételek, a mostoha zöldségekből mint például a cékla, szeretnék befőzős kurzust indítani, és a grill parti szervezés tudományát átadni a főzni szerető hallgatóknak. Kedvenceim a halételek, amik elkészítése talán a legegyszerűbb feladat. Ezek elkészítésével is szeretném gyarapítani a kurzuson résztvevők tudását. Ezenkívül különleges kenyereket fogunk sütni, amivel egy egész vendégsereget jól tudunk lakatni, valamint Húsvétra is méltón felkészülünk, hogy a vendégeink ne maradjanak éhesen.

A mesterszakács órái:
Mindennapi kenyerünk - 2011. február 3., 18:00-21:00
Hal a pácban - 2011. március 17., 18:00-21:00
Újdonsült húsvéti ételek  - 2011. április 14., 18:00-21:00
Ezekre a Makifood weblapján lehet regisztrálni. További órák később kerülnek feltöltésre.


Nincsenek megjegyzések: