2010. június 2., szerda

Tanulmányi kiránduláson a manhattani Natural Gourmet Institute-ban

Életem egyik legjobb (sőt, azt hiszem a legjobb...) ajándékaként idén New Yorkban töltöttem a szülinapom.
Mivel amióta csak Makit asszisztense lettem, rengeteget mesélt a manhattani Natural Gourmet Institute-ról, ahol ő tanult szakácsnak. Egyértelmű volt, hogy  ellátogatok hozzájuk.

Az iskolában Maki egykori kedvenc tanára, Elliott Prag fogadott. Elliott az egész épületben körbevezetett, ami, nagy meglepetésemre, a rengeteg ott tanuló diák ellenére nem is olyan óriási, mint gondoltam. A várt nagy terektől és indusztriális környezettől eltérően egy viszonylag kicsi és barátságos intézményben találtam magam.

Maki idejében még két tesztkonyhában süröghettek a szakácstanoncok, mostanra háromra bővült a számuk. A diákok a gyakorlást az emeleten található egyes tesztkonyhában kezdik, onnan kerülnek le a második, majd a harmadik tesztkonyhába. A konyhák mérete egyre csökken, hogy a leendő séfek megszokják a viszonylag szűkös térben való munkát, mivel Manhattanben nem ritka az, hogy egy étterem konyhája mindössze néhány négyzetméteres.

Chef Elliott a tesztkonyhában

Az iskolának saját könyvtára és könyvesboltja is van, ahol nagyrészt az ott végzett diákok által írt szakácskönyvek kaphatók a legkülönbözőbb témákban (vegán konyha, nyers diéta, makrobiotikus főzés). A kis helyi boltban pedig mind a diákok, mind az alkalmanként főzőtanfolyamra járók beszerezhetik a receptek hozzávalóit. Merthogy hobbiszakácsoknak is van rengeteg egyalkalmas tanfolyam, amelyek közül jelenleg a legnépszerűbb az umamival, azaz az ötödik ízzel foglalkozó kurzus.

A recepció és a könyvtár előtere

A Natural Gourmet-ban sokmindent láttam abból, amit mi is - egyelőre - piciben próbálunk megvalósítani a Makifoodnál, így megnyugtató érzés, hogy egy csapat barátságos, de elszánt ember egy ilyen szuper intézményt tud működtetni.

Még több info a Natural Gourmet Institute-ról: itt.




Nincsenek megjegyzések: